2014 Nyár

Az idei nyár nagyon jól kezdődött, vagy a tavasz fejeződött jól be nem is tudom :-) Szóval, mint minden évben idén is volt gyereknap május végén, ez ugye nem újdonság nénik és bácsik. Anyu és apu kitalálta, hogy mivel mi nagyon szeretjük az állatkertet ezért menjünk el oda. Na jó, picit pontosítanom kell. Anyuci ötlete volt mert Apuska halálra unja magát az állatkertben, legalább is hallottam mikor egyszer ezt mondta anyunak, bocs Apuska. Szóval Anyu kitalálta Apuska meg nem volt feldobodva. Jobbnál jobb ötletekkel rukkolt elő, olyanokkal mint piknik az erdőben, majális a városban és a többi. Ezek közül persze mi bármelyiknek örültünk volna, de Anyu hajthatatlan volt. Feldobta Apuskának, hogy úgy hallotta az Eszéki Állatkert nagyon jó, mi lenne ha odamennénk. Ez már egy kicsit jobban bejött neki. Nos, nem kevés huza-vona után elmentünk hát az Eszéki Állatkertbe. Hát be kell valljam nektek, óriási élmény volt nekünk. Kicsit hosszú volt az út odáig, de Apuska jófej volt és vett nekünk uti bingót amit az első 10 percben nagyon élveztünk, Dodóka és Miácska viszont elég hamar megunta :-) Mikor megérkeztünk kiderült, hogy az állatkert bejáratához egy hajó visz, nagyon izgatottak lettünk.

Ez egy nagyon érdekes hajó volt. Nem motor hajtotta, én lány vagyok ezért ugye nem értek hozzá annyira, meg még manó is vagyok :-) Apuska valami olyat magyarázott, hogy a víz sodrása viszi a hajót át a túloldalra és azért kell a kötél pálya a fejünk fölé hogy ne oda vigye a víz ahová ő akarja hanem ahová a kormányzó bácsi. Na? Érthető ? :-) Áthajóztunk hát az állatkerhez. Nagyon szép helyen volt. A meglepetéseknek azonban még így sem lett vége. Kiderült a pénztárnál, hogy valami Ausztrália vagy mi nap van. Az is egy ország mostmár tudom. Anyuci meg Apuci jár ott és ők meséltek róla. Ott laknak a kenguruk, koala macik meg még jó pár állat fajta amiket ismerünk. Szóval ma minden erről az országról szólt az állatkertben. Ahogy beléptünk Dodóka, Miácska és én is kaptam egy kis füzetecskét amibe különböző állomások voltak berajzolva az állatkert különböző pontjaiban.

Meg kellett keresni ezeket a helyeket és kellett kérni egy pecsétet a füzetecskébe. Természetesen mind begyűjtöttük.

Ezért cserében a kijáratnál kaptunk egy szatyrot tele Ausztráliás ajándékokkal. A kis csiptetős plüss kabalától az egérpadon át a könyvjelzőig mindenféle jópofa dolog volt benne. Azért azt el kell áruljam nektek, hogy bár valóban begyűjtöttük a pecséteket, az ajándékot sokkal előbb megkaptuk ám. Volt egy nagyon  kedves néni a bajáratnál és amikor látta, hogy nézegetjük a füzetecskét akkor megjelent 3 szatyorral :-)

Száz szónak is egy a vége, rengeteg jópofi állatot láttunk, safari Jeep-ben ültünk és onna néztük az oroszlánt.....Fantasztikus nap volt!
Nem sokkal a gyereknap után jött a Pünkösdi hétvége amit mindig nagyon várunk, mert akkor Apuska sem dolgozik. Idén Szászvárra mentünk a mányoki mamiék ismerőséhez. Oda ahol szilvesztereztünk. Csuda klassz, jó nagy házikó és az egész felső emelet a mienk volt. Van a kertben egy tavacska is ami nem is olyan kicsi. Ilyenkor nyáron mindig feltöltik tiszta vízzel és lehet benne fürdeni. Jó sokan voltunk most mert jött Apuci testvére Eszti az egész családjával és Csilláék is. Így aztán jó sok gyerkőc is volt. Nagyon sokat mókáztunk, fürödtünk, bográcsoztunk és késő estig is fent lehettünk ám :-)

Aztán vége lett az ovinak és a sulinak. Én elbúcsúztam az iskolámtól, ne kérdezzétek miért. Szerintem nem volt olyan rossz, leszámítva egy "kedves" osztálytársnőmet aki állandóan macerált és még a tanár nénikkel is nagyon csúnyán beszélt. Én szerettem Kati nénit, de apuciék valamiért nagyon nem voltak boldogok és úgy döntöttek elvisznek egy másik iskolába. Persze aranyosak voltak mert megkérdeztek engem is, hogy mit szólnék ha megnéznénk együtt egy másik sulit. Nekem tetszett az ötlet, így elmentünk egyik nap és nagyon aranyos nénikkel találkoztam. Most kicsit izgatott is vagyok, hogy milyen lesz majd az új sulim :-)

de erről majd később.
Vissza a nyárhoz! Az oviba Dodókáéknál még volt egy jó kis majális amin megint jót mókázhattunk. Mindig nagyon örülnek nekem a Rózsa néniék mikor belátogatok.

Alíg telt el két hét a pünkösdi hétvégénk után, és már el is érkezett a mi várva-várt NYARALÁSUNK! Ezt minden évben olyan nagyon várjuk a Dodókával és Miával, hogy már karácsonykor elkezdjük tervezgetni meg mondogatni anyuciéknak hogy hopva szeretnénk menni. Tavaly voltunk elöszőr vakami nagy víznél azt hiszem tenger a neve. Dodókával már akkor szóltunk anyuciéknak, hogy vissza szeretnénk menni. Biztosan nagyon nagyon szépen viselkedtünk és kértünk, mert Apuska végül is oda vitt minket. Úgy mint a múltkor is most is borzasztóan hosszú volt az út és idén nem olyan jó kis busszal mentünk. Az út azonban más volt mint tavaly.

Nagyon szép kanyargós és óriási hegyek között vezető úton mentünk. Apuci mindig megállt ha valami nagyon szép kanyargós folyót látott mert ő ugye bár nagy fotós :-) Sok-sok kanyar után tehát végre megláttuk a tengert, igaz már éppen elbújjt a napocska mert esteledett. Megérkeztünk hát a kempingbe. Jópofa volt a házikónk ahol ebben az egy hétben laktunk. Nem is házikó volt mert volt neki kereke és Apuci azt mondta, hogy ezt valamikor kocsival el lehetett húzni bárhová. Valami otthonkocsi vagy mi, ja nem, lakókocsi, meg van így hívta Apuska. Szóval most ide lett téve ez a lakókocsi, lett hozzá építve nagy nagy sátor.

És volt benne valami nagy fehér gép ami olyan hangot adott mint otthon a ventillátor csak sokkal hidegebb jött belőle. Nagyon szuper kis helyünk volt. Én anyucival és Miácskával aludtam, Dodóka meg Apuskával. Aztán én is betársultam hozzájuk :-) A kemping nagyon klassz volt, óriási strandja volt rengeteg homokkal. Olyan sokat fürödtünk hogy csak na. Volt olyan is, hogy Apuska nem is jött be a vízbe mert hidegnek mondta, mi meg bent lubickoltunk. Nagyon puhányok ezek a mai felnőttek :-)
A városka ahol voltunk pedig nagyon aranyos volt. Azt olvasta Apuci, hogy a kalózok városa volt réges-régen. Biztos igazat mondhatott mert láttunk várakat meg bástyákat meg régi-régi épületeket. Esti sétára is elvittek

Anyuciék, nagyon érdekes volt ám. Minden olyan érdekes sárga fényben úszott, némelyik pici utca meg sötét volt és félelmetes. Dodókáékkal biztos nem sétálnék itt egyedül. Voltunk hajóval a hegyek között kirándulni, meg vizi-bicikliztünk meg apuci megmászott egy naaaaagy 300 méternél is magasabb hegyet, hogy megnézze a tetején a várat. Meg hogy szép képeket csinálhasson nekem ide :-)

Nagyon jó időnk volt, minden nap fürödtünk, csak egyszer esett az eső, akkor meg a lakókocsiban pihiztünk. Hazafelé már nem volt annyira jó, mert
Miácska nem rágta meg a búcsú ebédre kapott spagettit viszont jó sokat lenyelt. Így számoltam, összesen 9-szer kellett Apucinak félre állni mert Miácska rosszul volt. Szóval jó későn értünk haza, de szuper nyaralás volt:-) A nyár viszont még nincs vége. Kihasználtunk minden percet, amikor csak tehettünk kirándultunk, strandoltunk, játszottunk. Van tőlünk nem is olyan messze Bika, ja nem az egy állat :-) Bikal vagy mi. Egy nagyon jópofa hely van ott.

Egy nagy birtok amin tavacska van meg sok házikó, amiben olyan érdekességeket lehet csinálni mint karkötőt fonni, sütni de vannak érdekes műsorok is. Dodóka idén igazi hős volt. Egy nagyon veszélyes de gyönyörű madarat tarthatott a karján, a vadász sólymot. Volt egy jó kis madár show után lehetett fotózni a bátrabbaknak és az én drága, erős, nagy öcsikém bevállalta. Aztán meg egy igazi jó kis lakomát csaptunk Apuciékkal. Idén nagyon jó dolgunk volt, mert ennyi kaland után még elvittek Anyuciék minket a Balcsira is. Nagyon szeretem a Balcsit. Ugyan csak pár napra mentünk le, de nekünk még pont jó időnk volt és sokat is tudtunk fürdeni. Hazafelé viszont már esőbe mentünk és utána is rossz

volt az idő. Persze utána is volt még néhány alkalom amikor nagyon meleg volt. Messze már nem mentünk, de nem is kellett hiszen a közelünkben is van nagyon jó kis fürdőhely. Egyik alkalommal el is mentünk Orfűre. Imádtam azt a sok mókás csúszdát meg medencét. Volt egy olyan medence amelyik különösen mókás volt. Ahogy beúsztunk már vitt is körbe-körbe a víz. Alig lehetett kijönni :-) Nem csak pancsival telt azért a nyár. Apuci nagyon szeret kirándulgatni velünk. Felvitt minket egyik nap a Mecsekre.

Hu hu az volt ám a nagy túra. Akkorát sétáltunk hogy nem is emlékszem rá sétáltam-e valaha ekkorát. A Tv toronynál tette le Apuci a kocsit és onnan lesétáltunk a Mandulásba. Ott azután gyorsan tűzet raktunk és piritottunk egy kis pehelycukrot. Miácska is és Dodó is nagyon imádják.
Utána pedig sétálhattunk vissza a kocsihoz. Na az nem volt semmi. Az erdő
kellős közepén úgy elborult az ég, hogy már Apuci is attól félt hogy nagy vihar zúdul a nyakunkba. Szerencsére nem így lett és időbe a kocsihoz

értünk. Jaaaa és a legfontosabb, hogy a Tv toronyba is felmentünk majdnem egészen fel a csúcsába. Gyönyörű volt ám fentről a kilátás. Anyuci bérelt egy olyan valamit, amivel sokkal közelebb láttuk mindent. Még a lakásunkat is láttuk ám :-) Szóval nagyon izgalmas nyaracskánk volt!